Google si presa.be

Google a scos din index presa Belgiana in urma unei decizii a justitiei de la Bruxeles. Decizia in original o gasiti in franceza online aici (back-up Copiepresse_5_mai_2011).  Pentru ca nu am vazut articole care sa explice in mod corect situatia in alta parte, dar am vazut gramezi de acuzatii de “cenzura” si santaj, poate ca merita sa explicam aici cu date concrete despre ce e vorba:

Istoric vorbind, un grup (Copiepresse) ce reprezinta editori de presa in majoritate francofoni din belgia au dat in judecata in 2005 Google solicitand ca la sectiunea News(Actualites) stirile editate de ei sa fie indexate doar cu acordul lor si contra cost. Google a pierdut procesul si a fost obligat sa elimine din Google Actualites continutul produs de respectivii editori.

Ultima decizie a justitiei in caz pe care o puteti studia integral mai sus zice asa in partea esentiala :

Pour ces motifs, la cour,

  1. Reçoit les appels et la demande incidente de Copiepresse.
  2. Dit l’appel de Google tres partiellement fonde dans la mesure preciseeei-après,
  3. Réforme le jugement entrepris en ce qu’il a condamné “Google à retirer de tous ses sites(…) tous les articles, photographiques et représentations graphiques(…) ;”
    Statuant à nouveau sur ce seul point, reformule comme suit l’ordre de cessation:
    Condamne Google à retirer des sites Google.be et Google.com, plus particulièrement des liens « en cache » visibles sur « Google web » et du service de «Google News » tous les articles, photographies et représentations graphiques des éditeurs belges de presse quotidienne francophone et germanophone, représentée par Copiepresse, et des auteurs dont SAJ et Assucopie justifieront qu’elles détiennent les droits, sous peine d’une astreinte de 25.000 euros par jour de retard, sauf en ce qui concerne le quotidien L’Echo pour le seul service «Gogle News».
    Confirme le jugement pour le surplus ».

Traducerea in romana a celor de mai sus ar zice cam asa:

Condamnă Google sa elimine din site-urile Google.be şi Google.com, in special link-urile “in cache” vizibile pe “Google Web” si din serviciul “Google News“, toate articolele, fotografiile şi reprezentările grafice apartinand editorilor de ziare cotidiene belgiene de limba franceză şi germana, reprezentati de Copiepresse, precum si ale autorilor pentru care SAJ si Assucopie pot justifica ca detin drepturile, sub sancţiunea unei amenzi de 25.000 de euro pe zi de întârziere, cu excepţia cotidianului L’Echo pentru care se limiteaza la serviciul Gogle News.

Sa observam ca actiunea nu are nimic de a face cu furtul de continut tipic din .ro pe marginea caruia s-a mai scris.

UPDATE: Curtea de Apel din Bruxelles e cam 10-20 ani in urma in ce priveste prezenta online. Cu un site cu intro Flash si meniuri care nu merg nici macar in versiunile mai noi de Internet Explorer (adica 8)  site-ul reaminteste nostalgicilor de Front Page-ul anilor 90.

About Dr.A

Scientist, tech enthusiast, husband and father. Romanian expat. Dupa 3 ani in Japonia, o noua pagina se deschide la Paris.
This entry was posted in Agora, logos and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.