O persoană şi-a pierdut viaţa, iar alta a fost grav rănită, după ce maşina în care se aflau a fost strivită de un limitator de înălţime. Limitatorul avea peste 30 de ani si indica 4.2m. Soferul spunea ca el cu incarcatura nu depasea 4m. E foarte probabil ca atunci cand au reparat soseaua (in cei 30 de ani) si au pus cate un strat nou de asfalt, nu au mai actualizat inaltimea.
Dr. Adrian Mihalcioiu 08/2021
-
12 ziceri recente
- Dolibarr NFSW
- Cameron plans opt in for Britons on Great China Firewall
- Crêpes aux epinards
- MOOC fail – Stanford Online
- The MOOC challenge to Higher Education
- Coursera INC
- Efectul camerelor de supraveghere asupra rezultatelor la Bacalaureat
- Rezultatele promotiei 2012 la Bacalaureat
- Fête de la Saint-Jean à Châlo
- 6 mai, seara in Place de la Bastille la Paris
- Paris Fashion Week
- Recensamantul 2011 si piata imobiliara. Bucuresti si Cluj
Discutabil
Amintiri
Limitatoarele de gabarit/inaltime se monteaza de obicei inaintea podurilor/pasajelor ce traverseaza denivelat drumul. Daca bine tin eu minte, in OG 43/97 se specifica ca dimensiune maxima de gabarit – inaltime = 4m. Cei ce depases gabaritul sunt obligati sa obtina autorizatie de transport agabaritic, in momentul in care se elibereaza aceasta autorizatie se elibereaza pentru un traseu fix, e o ruta obligatorie. Daca s-ar fi respectat legislatia in vigoare poate ca ar fi fort evitata tragedia. Chiar daca drumul a fost reabilitat succesiv, sistemele rutiere suple sau semirigide (mixturi asfaltice) sunt dimensionate initial in doua straturi a cate 4 cm, daca se face reabilitarea, se vine cu maxim un strat de 6 cm peste (mai ales daca e vorba de drum judetean), un sistem rutier semirigid cu o grosime mai mare de 14 cm e deja supradimensionat. Reparatiile sunt alta mancare de peste, se refac doar zonele degradate, nu se asterne strat de asfalt peste strat de asfalt.Chiar daca s-ar fi ridicat cu 10 cm, toate limitatoarele au o marja/toleranta, de obicei sunt montate mai sus decat se specifica pe indicator cu cel putin 5-10 cm. Probabil informatiile sunt eronate, intre limitator si declaratia soferului sunt minim 20 de am, probabil soferul a declarat ca nu depasea cei 4 metri tocmai pentru a nu se face incadrarea la transport agabaritic dar, im momentul in care vede cineva un drum judetean ce are un sistem rutier asfaltic cu grosime de peste 20 de cm inseamna ca s-a dus naibii tot ce-i relativ normal in tarisoara asta.