Acum câteva zile, într-o postare ce a trecut relativ neobservata, probabil datorita Sfintei Sărbători Pascale (Hristos a Înviat! tuturor), echipa Google ce se ocupa de Analytics a anunțat o reorientare a eforturilor din zona pages in zona hits/afișări (How Interneters Track Success). Am preluat mai jos paragrafele esențiale din document (originalul e accesibil experților SEO interesați click-ind pe thumbnail-ul alăturat ) :
Over the years we’ve worked hard to make complex data easy to access and easy to understand. We’ve released features like Advanced Segmentation, which lets you segment your traffic on the fly, Custom Reporting– the ability to create and share your own reports–, and Analytics Intelligence, an algorithmic intelligence engine that automatically spots important changes in traffic. All of this work was done with the belief that you needed this data in order to make sense of your website traffic.
We’re big believers that data trumps opinion, so we set out to prove our belief. We’ll be the first to admit that we were wrong. After extensive analysis by our quantitative teams, we’ve uncovered that hits [..] is the only metric that actually matters in web analytics. Forget that business about absolute unique visitors, goal completion rate, or even bounce rate. If you want to achieve success, you need to focus on hits.
In românește asta ar suna cam asa:
“De-a lungul anilor am lucrat din greu pentru a face date complexe ușor de accesat şi uşor de înţeles. Am lansat caracteristici cum ar fi Segmentarea Avansata, care vă permite să segmentați direct traficul, Rapoartele Personalizate – capacitatea de a crea și a distribuii rapoarte proprii -, și Inteligenta Analitica, un motor cu inteligenta algoritmica ce identifica automat schimbările importante în trafic. Toate aceste lucruri au fost făcute cu credința că aveți nevoie de aceste date pentru a da sens traficului pe site-ului dumneavoastră.
Suntem încredințați ca datele bat opinia, asa ca ne-am propus mereu sa demonstram validitatea crezului nostru. Vom fi mereu primii care să recunoaștem că am greşit. După analize amănunţite de către echipele noastre cantitative, am descoperit că numărul de afișări [..] este metrica esențială în materie de analiză de web. Uitați despre vizitatori unici, rata de finalizare, obiective, sau chiar rata de abandon. Dacă doriți sa atingeți succesul, trebuie să va concentrați pe hit-uri.
Sunt curios cum se va modifica clasamentul Zelist și răspunsul Alexa la acest gest neașteptat din partea Google ce a lăsat întreaga blogosfera fără glas.
8 Responses to Noutati SEO