Primesc in ultima vreme de la Vetro Design o gramada de spam-uri cu poze plus un text tâmp la final care nu respecta nici legislația nici logica. Societatea bucureșteană Vetro Design se afla probabil aproape de lichidare pentru ca își anunță clienții intre doua “dispensere plastic” ca scoate la vânzare și o clădire cu etaj și un depozit la 70km de capitala:
Proba 1.
Ati primit acest mesaj in urma acordului dumneavoastra sau ca urmare a publicarii adresei de e-mail pe un site public. Daca nu mai doriti sa primiti mesaje de la noi sau considerati ca abonarea dvs s-a produs din greseala, va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile provocate si sa va dezabonati printr-un reply la acest mail sau la adresa it@vetro.ro, cu subiectul DEZABONARE. Prezentul mesaj si orice fisier atasat poate constitui/contine informatii confidentiale si este proprietatea exclusiva a VETRO DESIGN SRL. Mesajul se adreseaza numai persoanei fizice sau juridice mentionata ca destinatara, precum si persoanelor autorizate sa-l primeasca. In cazul in care nu sunteti destinatarul vizat sau persoana autorizata sa primiti acest mesaj, va aducem la cunoștință ca dezvaluirea, copierea, distribuirea sau initierea unor actiuni pe baza prezentei informatii sunt strict interzise si atrag raspunderea dvs. civila si penala.
Proba 2.
Received: from mail9.hostingweb.ro (mail9.hostingweb.ro [91.206.206.3])
by XXXXXXXXXXXX with SMTP id c1si9126544faa.25.2010.05.26.04.02.30;
Wed, 26 May 2010 04:02:33 -0700 (PDT)
Message-Id: <4bfcffc9.810ddf0a.704a.3aa7SMTPIN_ADDED@XXXXXXXX>
Received: (qmail 24086 invoked by uid 399); 26 May 2010 10:04:11 -0000
Received: from unknown (HELO server) (82.208.177.158)
by mail9.hostingweb.ro with ESMTP; 26 May 2010 10:04:11 -0000
X-Originating-IP: 82.208.177.158
MIME-Version: 1.0
From: “Oferta Vetro Design” <newsletter@vetro.ro>
To: it@vetro.ro
Reply-To: med-d1@vetro.ro
X-Priority: 1
Priority: urgent
Importance: high
Date: 26 May 2010 14:05:26 +0300
Hai sa vedem câteva observații ce reies din cele doua probe:
a) mesajul la final are doua instrucțiuni: una pentru dezabonare în care își cer scuze pentru spam și alta privind confidențialitatea în care culmea tot ei amenință cu penalul pe cei care au primit spam-ul lor în caz ca iau măsuri. Aparent sursa aberației vine dintr-un copy paste din doua surse făcut de un angajat fără cap.
b) Adresa mea nu apare în header deci nu am in nici un fel posibilitatea de a verifica ca sunt destinatarul. Daca m-as lua după ei ar fi interzis și sa inițiez acțiunea de ștergere a mesajului 😀
c) Mesajul nu-i nici urgent nici foarte important după cum în mod fals se precizează. Mie îmi amintește de proastele care tipa la teleshoping după 12 noaptea.
d) Motivul pentru care fac spam e pentru ca site-ul lor de 1.5MB făcut în flash in 2008 se încarcă în 2 minute fiind găzduit pe, probabil, “serverul” propriu.
Concluzie:
Vetro Design: Sa va fie rușine !