Noutati SEO

Inapoi la numarul de afisari

Google renunță la complexitatea Analytics pentru a se concentra pe "afișări"

Acum câteva zile, într-o postare ce a trecut relativ neobservata, probabil datorita Sfintei Sărbători Pascale (Hristos a Înviat! tuturor), echipa Google ce se ocupa de Analytics a anunțat o reorientare a eforturilor din zona pages in zona hits/afișări (How Interneters  Track Success). Am preluat mai jos paragrafele esențiale din document (originalul e accesibil experților SEO interesați click-ind pe thumbnail-ul alăturat ) :

Over the years we’ve worked hard to make complex data easy to access and easy to understand. We’ve released features like Advanced Segmentation, which lets you segment your traffic on the fly, Custom Reporting– the ability to create and share your own reports–, and Analytics Intelligence, an algorithmic intelligence engine that automatically spots important changes in traffic. All of this work was done with the belief that you needed this data in order to make sense of your website traffic.

We’re big believers that data trumps opinion, so we set out to prove our belief. We’ll be the first to admit that we were wrong. After extensive analysis by our quantitative teams, we’ve uncovered that hits [..] is the only metric that actually matters in web analytics. Forget that business about absolute unique visitors, goal completion rate, or even bounce rate. If you want to achieve success, you need to focus on hits.

In românește asta ar suna cam asa:

“De-a lungul anilor am lucrat din greu pentru a face date complexe ușor de accesat şi uşor de înţeles. Am lansat caracteristici cum ar fi Segmentarea Avansata, care vă permite să segmentați direct traficul, Rapoartele Personalizate – capacitatea de a crea și a distribuii rapoarte proprii -, și Inteligenta Analitica, un motor cu inteligenta algoritmica ce identifica automat schimbările importante în trafic. Toate aceste lucruri au fost făcute cu credința că aveți nevoie de aceste date pentru a da sens traficului pe site-ului dumneavoastră.

Suntem încredințați ca  datele bat opinia, asa ca ne-am propus mereu sa demonstram validitatea  crezului nostru. Vom fi mereu primii care să recunoaștem că am greşit. După analize amănunţite de către echipele noastre cantitative, am descoperit că numărul de afișări [..] este metrica esențială în materie de analiză de web. Uitați despre vizitatori unici, rata de finalizare, obiective, sau chiar rata de abandon. Dacă doriți sa atingeți succesul, trebuie să va concentrați pe hit-uri.

Sunt curios cum se va modifica clasamentul Zelist și răspunsul Alexa la acest gest neașteptat din partea Google ce a lăsat întreaga blogosfera fără glas.

About Dr.A

Scientist, tech enthusiast, husband and father. Romanian expat. Dupa 3 ani in Japonia, o noua pagina se deschide la Paris.
This entry was posted in Flacara Violeta, tehnologie. Bookmark the permalink.

8 Responses to Noutati SEO

  1. mihai says:

    eu ma gandesc ca lumea se va omori sa se inscrie pe cat mai multe agregatoare.

    dar sigur nu e vreo farsa de 1 apilie mai intarziata?

    • Dr.A says:

      @Mihai
      Farsa sau nu, asta e “știrea” zilei.
      Cine crezi tu sa facă farse pe timp de criza când orice nimic te împinge spre infarct ?

  2. Marian S says:

    Christos a inviat !
    Bine am venit pe la tine, multumesc, cu placere !

    Cit despre Goagal: era pe vremuri unu` Ceausescu. Si in ultimii ani ii intrase omului o idee in cap: sa transformam cantitatea intr-o noua calitate. Culmea, avea dreptate !
    Si vine acuma Goagal, care nu vrea sa se adape de la izvorul de intelepciune si zice taman invers.
    Hotarit lucru, s-a intors lumea cu fundu` in sus.

  3. mihai says:

    mno bun, trecand peste gluma proasta marca google, ce alternative avem?

    ma gandesc ca vor sa scoata ceva anti-spam, deoarece este perfect logic ca hitsurile nu reprezinta o metoda buna de a iesi in fata pe motorul lor de cautare. magaria asta le face spammerilor munca mai usoara, pentru ca se pot axa doar pe o singura nisa, comentarii cu un singur link(sau link la nickname) si programe de refresh.

    ce mai?! e o magarie in genul, hai sa nu mai luptam pe 4-5 fronturi odata, migram totul pe un singur front.

    • Dr.A says:

      Oamenii incearca. De exemplu: sidewiki.
      In fapt, google nu poate face diferenta de exemplu intre un link pozitiv si unul negativ … intre o informatie si o gluma.

  4. mihai says:

    “In fapt, google nu poate face diferenta de exemplu intre un link pozitiv si unul negativ … intre o informatie si o gluma.”

    eu nu am zis ca google era perfect, nici pe departe. dar era mai perfect cand era mai complicat si mai divers, decat o sa fie cand va fi simplu si repetitiv.

  5. Dr.A says:

    Eu am crezut ca rolul inginerilor e sa simplifice lucrurile si al filozofilor sa le complice da poate ca m-am inselat 😀 pana la urma.

Leave a Reply

Your email address will not be published.