Jacques Chauvet, director regiunea Euromed la Renault a dezvaluit secretul proiectului low cost Logan:
… o Dacie are cam 1.500 de piese in timp ce un Megane are 6.000
Asta justifica, din perspectiva lui, costri mai mici de ansamblare si deci de productie. Celor care au pasiunea de a intelege miezul lucrurilor, manifestata indeobste inca din copilarie prin demontarea si reasamblarea tuturor obiectelor ce la cad pe mana, le e va fi usor sa recunoasca ideea de la care au plecat francezii si anume:
In orice mecanism exista cel putin un surub in plus.
Cum au ajuns de acolo la eliminarea a 75% din piese cred ca e o cale lunga pe care cele cateva sinucideri la Technocentrul Renault nu le vor lumina cu siguranta. Mie situatia imi provoaca o intrebare iar intrebarea imi aminteste un banc, de pe vremuri, cu militienii:
La un examen de intrare în militie, se prezinta 3 concurenţi, doi dintre ei fiind pilele cuiva mare. Intră primul concurent, pila domnului colonel şi examinatorul întreabă:– După cum ştiţi, în anul 1907 a avut loc o mare răscoală ţărănească la care au participat peste 40.000 de ţărani. Puteţi să-mi spuneţi în ce an a avut loc aceasta răscoală?– În anul 1907?– Perfect, sînteţi admis.Intră al doilea concurent, pila domnului general.– După cum ştiţi, în anul 1907 a avut loc o mare răscoală ţărănească la care au participat peste 40.000 de ţărani. Puteţi să-mi spuneţi cîţi ţărani au participat la această răscoală?– Peste 40.000?– Perfect, sînteţi admis.Intră al treilea concurent. Fără nici o pilă.– După cum ştiţi, în anul 1907 a avut loc o mare răscoală ţărănească la care au participat peste 40.000 de ţărani. Puteţi să-mi scrieţi numele şi adresa fiecăruia?
Revenind la oile noastre mioritice, provocarea mea pentru cei pasionati de masini este:
Numiti cat mai multe piese “lipsa” la modelul Dacia Logan!