Optimizare Google Adwords punctRO

La un thread pe care il urmaream pe blogul lui Mircea despre google si al sau Adwords pentru cautari, elle a facut o observatie pe care daca nu 95% din noii utilizatori de Adwords, atunci cel putin eu am impartasit-o la prima campanie. Zice elle:

Saptamana trecuta am incercat un adword. Problema e ca chiar daca esti singurul licitator al unui anumit cuvant acel 10 centi pe click nu functioneaza niciodata. E incredibil cum desi esti singur, google te anunta ca pentru a fi pe prima pagina la anunturi sa licitezi 1 usd sau chiar mai mult.

Asta in timp ce Adsense useri ca ByREV zic:

@Dr.A – pai de ce crezi ca a scazut de 3 ori valoarea / click in comparatie cu acum 2 ani ? Google’si mentine profitul controland un parametru dintr-o ecuatie necunscuta noua!

si nu zic asa din gura ci vin chiar cu argumente (cum scad veniturile din adsense).

Cum se impaca deci capra si varza asta ? De ce o costa pe elle 1 dolar sa faca reclama daca ByREV primeste doar cativa (2-3) centi pe click ?
O explicatie simpla vine din modul in care masina google judeca campania ta. Ca orice masina, google joaca dupa reguli cat se poate de logice, si asta din motive practice: la volumul google e mult prea mare efortul pentru a se scarpina cu mana dreapta la urechea stanga. Asta inseamna ca google va estima cat de interesanta e reclama ta pentru cel care cauta ceva continand cuvantul cheie sau expresia aleasa de tine pentru a afisa reclame. Orice text al google iti va spune ca relevanta este elementul esential care face reclamele lor acceptabile si convenabile pentru utilizatori. Anumite cuvinte sunt mai cautate pe google decat altele iar asta se poate observa pede exemplu pe google trends. Asta inseamna ca alegand un cuvant popular, google va afisa reclama ta de mai multe ori. Daca e bine scrisa si interesanta utilizatorii vor raspunde printr-un numar mare de click-uri. Daca nu, google o afiseaza deranjand lumea “pe degeaba”.
O buna idee pentru a avea o reclama interesanta e ca aceasta sa contina cuvantul cheie in fiecare din cele patru randuri ale sale sau daca nu se poate, sa contina cuvinte foarte aproape de tematica.
Un al doilea criteriu este ca pagina la care este trimis utilizatorul sa fie si ea relevanta. Adica sa contina cuvantul cheie sau cuvinte din familia acestuia.
Un al treilea criteriu e sa segmentezi cat de cat piata. Daca un search in New York sau Paris nu-ti aduce valoare, nu are rost sa introduci aceste tari in zona de actiune a campaniei tale. Pentru campanii in romania, alege doar romania si astfel iti reduci costurile. In privinta limbii, recomand sa alegi pe langa romana sau maghiara si engleza (majoritatea utilizatorilor in .ro avand windows en-us).
Aceste mici sfaturi pot ajuta sa reduci costul de la 0.4 – 1 usd la o medie de 0.05 usd pe click pentru campaniile din .ro
Sorry ByREV!

Dr.A
AdWords Amator

About Dr.A

Scientist, tech enthusiast, husband and father. Romanian expat. Dupa 3 ani in Japonia, o noua pagina se deschide la Paris.
This entry was posted in economie, tehnologie. Bookmark the permalink.

8 Responses to Optimizare Google Adwords punctRO

Leave a Reply

Your email address will not be published.